הכירו את פיצ’ר Omni ליצירת דמות עקבית במידג’רני 7

מה זה Oref ומה הוא עושה?

מי שמתעסק עם עיצוב באמצעות בינה מלאכותית יודע כמה חשוב שכל תמונה תרגיש כמו חלק מסיפור אחד. כשניסיתי את Omni Reference החדש, או בקיצור Oref, בגרסה 7 של מידג’רני, ממש התלהבתי. מי שמשתמש ותיק במידג’רני יודע כמה הפונקציה הזאת היתה חסרה לעומת כלים אחרים. הפיצ’ר החדש מאפשר לקחת אלמנטים מתמונה קיימת – אנשים, דמויות, חפצים, כלי רכב, אפילו חיות – וליצור אותם בתמונה חדשה, תוך שמירה על המראה המדויק שלהם. בתור מי שחי בעולם ה-AI לעיצוב, זה מרגיש כמו קסם שסוגר פער שהיה חסר לעומת כלים מתחרים כמו Chat GPT. במקום להתחיל מאפס בכל פעם, Oref נותן שליטה מדויקת ועקביות שממש משדרגת את התהליך היצירתי.
 

איך Oref עובד בפועל?

הרעיון של Oref פשוט, אבל התוצאות מרשימות. נניח שיש תמונה של מכונית מגניבה שיצרת, ואתה רוצה להשתמש באותה מכונית בסצנה אחרת, כמו על חוף ים או בכביש הררי. עם Oref, אתה מעלה את התמונה המקורית, כותב פרומפט חדש, ומידג’רני דואגת שהיא תופיע בתמונה החדשה בדיוק תוך שמירה על מראה עקבי. זה לא מוגבל רק למכוניות – אפשר לעשות את זה עם אנשים, דמויות, חפצים כמו כוס קפה, או אפילו יצורים דמיוניים.
 

שליטה מדויקת עם מד העוצמה של Oref

כשמעלים תמונה ל-Oref במידג’רני 7, מופיע מתחתיה מד עוצמה בין 1 ל-1000, שקובע כמה התמונה המקורית משפיעה על התוצאה החדשה. כדאי להתחיל עם ערך נמוך, כמו 25, ולראות אם התמונה דומה מספיק, ואם לא – להגביר, למשל ל-400, כדי לשמור על פרטים כמו פרצופים. ככל שמגבירים, יש סיכוי שהתמונה החדשה תכלול גם דברים כמו הרקע, אז טיפ חשוב: תעלו תמונה נקייה עם האלמנטים שאתם באמת רוצים, כדי שהתוצאה תהיה בדיוק מה שדמיינתם.

מד השליטה. מאפשר את הגדרת עוצמת הרפרנס בין 1-1000

Oref לעומת Cref: מה השתנה?

עד גרסה 6.1 היה למידג’רני פיצ’ר שנקרא Character Reference (Cref), שהיה די מוגבל. עם Cref, יכולת לקחת רק דמות מתמונה קודמת ולהכניס אותה לתמונה חדשה. הדמות שמרה פחות או יותר על מראה דומה לתמונה המקורית אבל מידג’רני לא הצליחה לדייק מספיק בתוי הפנים. מה שהיה מצריך שימוש בכלים חיצוניים כמו Face Swap להשלמת המראה הסופי. זה עבד רק על דמויות אנושיות. אם רצית לשמור על עקביות של חפץ או משהו אחר, לא הייתה דרך. Oref מרחיב את היכולת הזו בצורה מטורפת! אפשר לומר ש- Oref הוא הדור הבא של Cref.

ההבדלים בתוצאות בין הגרסאות

יש גם כמה חסרונות

  • השימוש בו דורש כפול זמן חישוב (GPU) לעומת יצירת תמונה רגילה בגרסה 7. זה אומר שאם אתה במנוי בסיסי, תצטרך לחשוב טוב איך אתה משתמש בזמן הג’ינרוט המהיר שלך.
  • לא ניתן להעלות יותר מרפרנס אחד (אם כי במידג’רני הבטיחו שבקרוב יהיה אפשר)
  • זה לא יעבוד בכל רפרנס שתתנו לו. יש דברים שמידג’רני לא תצליח לעבד בצורה מספיק טובה והחפץ לא תמיד יוצא בדיוק כמו במקור.
    טיפ קטן ממני – אם זה לא דומה תנו עוד כמה ניסיונות. לפעמים זה מצליח אבל לא בפעם הראשונה. 
  • הפיצ’ר עדיין לא זמין בממשק עריכת התמונות, כלומר ניתן ליצור איתו תמונות חדשות אבל אל להשתמש ב-Oref בזמן העריכה.

לסיכום

אחרי שנים של עבודה עם כלי AI לעיצוב, קשה שלא להתפעל ממה ש-Oref מביא לשולחן. הוא הופך את היצירה עם מידג’רני למדויקת יותר, עקבית יותר ופשוט כיפית יותר. היכולת לקחת כל אלמנט מתמונה קודמת – בין אם זה דמות, חפץ או משהו דמיוני – ולהכניס אותו לסצנה חדשה היא משהו שפעם היה חסר. השילוב עם התאמה אישית ולוחות מצב רוח רק מוסיף לעוצמה שלו. כמי שרואה את הפוטנציאל של AI בעיצוב, Oref הוא בדיוק מה שהיה צריך כדי להפוך את מידג’רני לכלי שמתאים לכולם – ממתחילים שרוצים תוצאות מהירות ועד מקצוענים שמחפשים שליטה מלאה. אם אתם עדיין לא ניסיתם אותו, זה הזמן לצלול פנימה ולראות איך הוא יכול לשדרג את היצירות שלכם.

אולי יעניין אותך גם:

השאירו פרטים לחזרה